מהם מקורות החלבון הטובים ביותר עבור בעלי החיים שלכם?

מהם מקורות החלבון הטובים ביותר עבור בעלי החיים שלכם?

בדומה לבני אדם, גם הכלבים זקוקים לתזונה מאוזנת על מנת לחיות חיים בריאים ואנרגטיים, ובדומה לבני אדם החלבונים מהווים חלק מאוד משמעותי מתזונה זו.

החלבונים, שהם בעצם קבוצות של חומצות אמינו מהווים עבור הכלבים מקור אנרגיה חיוני ועוזרים להם לתחזק את המערכת החיסונית שלהם. יש חלבונים שהכלבים מצליחים לייצר בעצם, אבל את הקבוצה החיונית ביותר הם צריכים לקבל ממקורות חיצוניים, וכאן בדיוק נכנסת חשיבות התזונה שלהם.

עבור כלבים, מקור החלבון הטוב ביותר הוא בשר. כחלק מהתפתחותם האבולוציוניות כלבים בטבע מאז ומתמיד התבססו על תזונה בשרית. לא כל המזון של הכלבים צריך להיות מבוסס על בשר, אבל את מקור החלבון מומלץ ביותר שהכלבים יקבלו מן החי.

גם בין החלבונים עצמם, יש הבדל משמעותי. חלבונים מבשר מלא טובים משמעותית עבור הכלב שלכם מחלבונים נלווים שמגיעים מארוחה בשרית. הארוחה הבשרית היא שם כללי לשאריות שונות כגון רגליים, נוצות, קרבולות, ציפורניים. מעבר לכך שהארוחות הללו דלות מאוד בחומצות אמינו חיוניות, קשה מאוד לדעת מה הן באמת מכילות.

אז מה הכי מומלץ לתת לכלב שלכם לאכול?

אם לכלב שלכם אין רגישויות או אלרגיות, רופאים ממליצים לתת לכלבים תזונה מגוונת ולהחליף בין מקורות החלבון הבשריים השונים, כך הכלבים מקבלים מגוון רחב יותר של חומצות אמינו חיוניות ומפתחים פחות רגישויות למזון.

המערכת החיסונית של הכלבים תלוי במידה רבה בתזונתם, וישנם מחקרים רבים המקשרים בין המזון אותו הכלב אוכל להתפתחותן של תופעות שונות כגון מעי רגיז, הקאות, שלשולים ובעיות עור שונות.

כמו אצל בני האדם, ישנו סיכוי שהכלב שלכם יפתח רגישות למקור חלבון זה או אחר עם השנים, הפתרון לכך הוא גיוון. אם זאת חשוב להתייחס גם לרכיבים הנוספים במזון, תירס, אורז וחיטה שמקשים על תהליך העיכול ושאליהם יש לכלבים רבים נטייה לפתח אלרגיות. כמו כן אופן ההכנה של המזון הוא חשוב ביותר.

למזונות בעלי מקור חלבון יחיד ישנם יתרונות רבים, הם מאפשרים לזהות ביתר קלות רגישויות למקור חלבון זה או אחר ובאותה הזדמנות גם לגוון בין סוגי החלבונים השונים ולתת לכלב שלכם את התזונה הכי בריאה בשבילו.

אז איך בעצם בוחרים בין סוגי החלבון השונים? לפי העדפותיו של הכלב והבעלים, כמובן תוך התייחסות לרגישויות ואלרגיות ומחשבה על הצורך לגוון לאורך זמן.

הקליקו למאמר המלא.