כמה בשר חתול צריך לאכול בכדי להישאר בריא?

כמה בשר חתול צריך לאכול בכדי להישאר בריא?

קל לשכוח שחברינו החתולים הפרוותיים המבויתים הם למעשה ציידים שנולדו עם תשוקה לבשר.

תזונת חתולים הינה מדע קשה מכיוון שחתולים הם קרניבורים מטבעם עם צרכים תזונתיים מאד ספציפיים, אותם הם יכולים לספק בצורה הטובה ביותר באמצעות צריכת בשר. למעשה, לחתלתול הקרניבור שלכם יש צורך לצרוך חלבון גבוה יותר מרוב היונקים האחרים, אפילו הכלבים.

בשר מספק לחתולים שלנו חומרים מזינים חיוניים רבים, כולל חומצה ארכידונית, ויטמין A וויטמין B12, אשר לא ניתן לקבלם בצורה מספיקה מדיאטה צמחית בלבד. עוד חומר מזין חשוב שאנו רואים על גבי אריזות המזון לחתולים הוא ה – Taurine – טאורין, חומצת אמינו קסומה זו יכולה להימצא רק בחלבון המבוסס על החי והיא חיונית לבריאות הכללית של החתול. טאורין מסייע לעיכול, תפקוד השרירים, הראייה, הלב ושיניים בריאות. כמו כן הוא עוזר לשמור על מערכת חיסונית חזקה.

למטרות אלה צריכים היצרנים להעשיר את המזון שלהם עם טאורין בכדי לסווג אותו כמזון חתולים שלם.

הסיבה מדוע תזונה בעלת אחוזי בשר גבוהים ודלת פחמימות היא הטובה ביותר עבור החתול שלכם היא מכיוון שהחתולים לא יכולים לייצר טאורין משלהם, בניגוד לכלבים, ולכן חייבים לקבל אותו דרך האוכל שלהם. הרבה מהמאכלים הקיימים בשוק מכילים יותר מידי פחמימות, וזה, למרות התוספת לטעם, אינו בהכרח הופך מזין. סוגים אלו של דגנים הנמצאים במזון של החתולים הם זולים לייצור ואף מקושרים למחלות כגון סוכרת.

מחקרים מראים שחתולים אשר תזונתם מתבססת על מזונות בעלי אחוזי חלבון גבוהים יותר, נוטים פחות להשמנה!

לפעמים, אם חתולים לא מקבלים מספיק בשר בתזונה שלהם הם יוכלו להשלים את זה בעצמם על ידי ציד ואכילה של טרף קטן כגון ציפורים או עכברים.
אולם, חשוב לזכור כי גם חתול עם התזונה הבריאה ביותר עשוי לצאת לתפוס טרף רק בשביל הכיף בגלל האינסטינקט הטבעי שלו לציד.

כבעלי חתולים, זה יכול להיות קשה למצוא מזון חתולים יבש המכיל רמות מספיקות של חלבון איכותי. מותגים רבים ישתמשו רק בכמות המינימלית הנדרשת של בשר במנה, וזו הסיבה מדוע תמיד צריך לבדוק את הרכיבים של המזון!

אבל אל דאגה, AATU לחתולים הוא מזון יבש טבעי ומלא העשוי מ- 85% בשר וזמין במגוון טעמים שחתולים אוהבים.

המתכון של AATU הוא הקרוב ביותר לתזונה הטבעית של החתולים, והוא נוצר במיוחד על מנת לשמור על חיית המחמד שלכם נכונה ובריאה!